Rok 2013 – rokiem Toyoty

f0bc31915d044eb80961767ed818173c
W 2013 roku gwałtownie – aż o ponad 4 tysiące samochodów – wzrosła sprzedaż Toyoty w Polsce i udział marki w rynku. Kompaktowy Auris był najczęściej wybieranym samochodem przez nabywców indywidualnych.

2013 rok upłynął w motoryzacji pod znakiem premier Toyoty. W lutym zadebiutował zmodernizowany mini van Verso, a w marcu zupełnie nowa generacja pioniera SUV-ów, RAV4. Kolejne miesiące okazały się prawdziwą ofensywą kompaktową – po nowym Aurisie z konwencjonalnym napędem przyszła kolej na jego hybrydową odmianę, a w drugiej połowie roku na długo oczekiwaną wersję kombi (Touring Sports), również w wersji hybrydowej. W połowie roku zadebiutowała także nowa generacja Corolli.

Tak silna reprezentacja nowych modeli zagwarantowała sukces Toyoty na polskim rynku. Szczególnym hitem okazał się kompaktowy Auris, który w 2013 roku był najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce, odnotowując niemal 2,5-krotny wzrost sprzedaży względem zeszłego roku (dane PZPM). Tym samym Auris odnotował największy – aż o 22. pozycje – skok w pierwszej dwudziestce najczęściej kupowanych samochodów przez klientów indywidualnych. O tym sukcesie zadecydował nie tylko atrakcyjny i nowoczesny projekt zupełnie nowego modelu, ale także dostępność wersji hybrydowej i kombi. Auris Touring Sports obecnie zdobywa coraz większą popularność wśród klientów instytucjonalnych.


Odbierz dodatkowe 25% zniżki
na ubezpieczenie OC/AC Toyoty w AXA DIRECT

Kalkulator OC AXA

Również pozostałe nowości Toyoty z 2013 roku okazały się rynkowymi hitami: sprzedaż modelu RAV4 osiągnęła 2842 sztuk (+122% względem 2012 roku), a Corolli sedan 1726 sztuk (+30% względem 2012 roku). Także odmłodzony w 2013 roku mini van Verso cieszył się większym powodzeniem niż przed rokiem (1006 sprzedanych egzemplarzy).

Wśród pozostałych modeli nadal bardzo dużym zainteresowaniem w Polsce cieszą się Yaris i Avensis, które utrzymują się na czołowych pozycjach w swoich segmentach rynku.

2013 był także kolejnym przełomowym rokiem dla sprzedaży samochodów hybrydowych Toyoty. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się 1 532 klientów w Polsce, wybierając przede wszystkim hybrydowe odmiany Aurisa i Yarisa.

Łącznie Toyota sprzedała w 2013 roku w Polsce 25 001 samochodów, aż o 4 263 sztuki więcej niż przed rokiem (+20%). Według statystyk nie uwzględniających re-eksportu, wynik ten odpowiada 8,1-procentowemu udziałowi w rynku. Toyota odnotowała zatem największy w 2013 roku wzrost liczby sprzedanych samochodów, oraz największy wzrost udziału w rynku.

Źródło:Toyota, informacja Mototarget.pl

Skomentuj wpis